דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין סיבה להמשיך ולסבול מכאבי גב 

מאת    [ 10/11/2012 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 3490 פעמים ]

כח הכובד הוא הסיבה העיקרית לכאב גב ובנוסף, כאבי גב יהיו קשורים בדרך כלל לתפקוד לא תקין בחיי היומיום שלנו. במקרים מסוימים הרמת חפצים כבדים או עבודה ממושכת במצב של גב קמור, כמו עובדי מחשב,גננות המרימות ילד,  או רכיבה על אופניים ואופנוע, נהגי מוניות ורכב כבד היושבים שעות רבות, יכולים לגרום לכאב גב עליון או כאב גב תחתון ואפילו לשינויים במבנה עמוד השדרה (בלט או פריצת דיסק). לכן חשוב מאוד להקפיד על יציבה זקופה ככל האפשר ולחזק את שרירי הבטן והגב כדי לתמוך באזור זה באופן מרבי.  הטוב ביותר למניעת כאבי גב , פריצת דיסק או בלט דיסק לפני כאב גב ובמיוחד אחר הופעתו , הוא מכשיר שמשחרר את הלחץ בין חוליות הגב כאשר השיטה נקראת Inversion (מיטת היפוך)

הסימפטומים שיש למישהו עם פגיעה בדיסק הם תוצאה ישירה של  דחיסה ושחיקה של הדיסקים המפרידים בין החוליות ונותנים להם את הגמישות ההכרחית לעמוד השדרה. טכניקות פולשניות כגון ניתוחים מלווים בסיכונים רבים, לא בהכרח יעיל בטווח הארוך, ולא בהכרח  יקל על התופעות. במאמר שפורסם לאחרונה בכתב עת רפואי העוסק בעמוד השדרה מגיע המחבר למסקנה כי “גם בקרב מנתחים מיומנים-עיוות בעמוד השדרה, פגיעה נוירולוגיות היא "סיבוך אפשרי כתוצאה  מניתוח בעמוד השדרה”.

שינויים ספונדילוטיים הוא מונח כללי המתאר שינויים שחיקתיים בחוליות. שינויים שכאלו אנו רואים אצל כל אחד מעל גיל מסויים ולעיתים קרובות, כאשר שינויים אילו מתקיימים הדבר ילווה בכאב. שמות נוספים לאותה התופעה כוללים דלקת פרקים שחיקתית, אוסטיאוארטריטיס, דלקת פרקים ניוונית ועוד.

התופעה שכיחה ולגמרי תקינה ומלווה את כולנו ככל שאנו מתבגרים. כדי להימנע מהחרפה עד כדי כאבים ופריצות דיסק-הדרך הטובה היא מניעה בעזרת מכשיר הפועל נגד כח הכובד בשיטת INVERSION TABLE.

הקלה ושחרור מכאבי גב

Inversion היא שיטת טיפול עתיקת יומין אשר בבסיס הטיפולי עומדת ההנחה שכח הכבידה הוא הגורם המשפיע ביותר על כאבי גב. השיטה באה לשנות את המצב הרגיל בו נמצא הגוף כל שעות היממה על ידי היפוך:רגליים למעלה וראש כלפי מטה בזויות משתנות על ידי המשתמש. במהלך היום כח הכבידה גורם ללחץ רצוף על עמוד השדרה לכל אורכו וכתוצאה מכך מאבדים הדיסקים מהנוזל העובר בהם. דוגמה לכך היא לחיצה על ספוג ספוג במים שהלחיצה עליו סוחטת אותו.הדיסקים שאמורים להיות מופרדים זה מזה על ידי נוזל השדרה מתקרבים אחד לשני ונגרם לחץ על שרשי העצבים-ומכאן הכאב. כמו כן נפגעת גמישותו של עמוד השדרה. במהלך הזמן ולפני גיל 70 , יאבד הגוף כ-2-4 ס"מ מאורכו כתוצאה ישירה של לחץ כח הכבידה.

 תנועת ההיפוך על גבי המכשיר  במשך 20 דקות ביום בזוית משתנה שבין 20-60 מעלות  מקלה ומשחררת את הלחץ על עמוד השדרה ומאפשרת לנוזל תנועה חופשית. כך גדל המרווח בין החוליות, הלחץ מהעצבים נמנע והתוצאה היא שחרור מכאב עד העלמותו המוחלטת ומניעה לטווח הארוך.כך תשמר היציבה ואורכו של הגוף. התוצאה באה לידי ביטוי בארבע צורות:

א.מיום הדיסק(הרטבת הדיסק על די נוזל השדרה)מונע את חיכוך הדיסקים זה בזה ופועל כבולם זעזועים.

ב. הסרת הלחץ משורשי העצב ובך מוסר כל כאב אפשרי בין החוליות.

ג. החוליות מסתדרות בתבנית המקורית: הפחתת הלחץ מאפשרת לחוליות סביבה חופשית ותומכת לפעולה  מקורית של הגב.

ד.השרירים נמתחים ככל שמעבר הנוזל חופשי יותר גורם העוזר בהפחתת הרגישות לכאב.

עמוס אפרתי


גב Back - מיטת היפוך


www.gavback.co.il


050-5349656




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב